יום ראשון, 9 באוגוסט 2015

כל מה שחשוב לדעת על עיקור לחתולות

בישראל ישנו ריבוי טבעי מהיר מאוד של חתולים, כאשר מבצעים השוואה פשוטה בין מספר הגורים בכל עונת המלטה לבין מספר בקשות האימוץ הפער ניכר. ההמלצה של כלל הווטרינרים ואוהבי החיות היא עיקור של כל נקבה בוגרת. ללא עיקור תוכל כל נקבת חתול בוגרת להיות בהריון כ-3 פעמים בשנה, כאשר בכל המלטה יש פוטנציאל ל4 עד 8 גורים.  



אם אתם מגדלים בבית או בחצר חתולה חשוב לדעת כי היא צפויה להגיע לבגרות מינית בגיל 7 חודשים. יש להקדים לבצע את ניתוח העיקר בגיל חצי שנה ואף קודם לכן. אם לא בצעתם את הניתוח עליכם לעקוב אחר סימנים של ייחום ולמנוע מגע של החתולה עם זכרים.

יתרונות של עיקור לחתולות

עיקור של חתולות וגם כלבות מומלץ לצמצום הכרחי של אוכלוסיית החתולים החיים ברחובות. העמותות הפועלות לסייע לבעלי החיים ולאתר בעבורם בתים מאמצים קורסות תחת הנטל. האחריות האישית שלכם לעיקור בחתולה תפחית את סבלם של החתולים ברחוב ותתרום לאיכות חייהם.

איך מבצעים עיקור לחתולה?

הליך העיקור הוא ניתוח לכל דבר אותו יש לבצע תחת הרדמה מלאה במרפאה וטרינרית. ההמלצה שלנו היא וטרינר בבאר שבע עם ניסיון בתחום. חשוב להבהיר כי ניתוח עיקור הוא הליך מורכב יותר בהשוואה להליך הסירוס אותו עוברים הזכרים.  מרפאה וטרינרית בבאר שבע בה מתבצעים עיקורים באופן קבוע היא בחירה נכונה לטיפול בחתולה שלכם. חפשו אחר וטרינר מנוסה, אחראי ומקצועי, וטרינר אוהב חיות עם המלצות.

עובדות מעניינות על רביית חתולים

1.      גיל הבגרות המינית של החתולה הוא 7-10 חודשים, הגיל בו מופיע לראשונה ייחום מושפע ממצבה הגופני של החתולה ותזונתה. חתולות בית הנהנות מתזונה איכותית מגיעות לבגרות מינית מהר יותר.
2.      מחזור הייחום של החתולה מושפע מחשיפה אל אור, חתולות בית נחשפות לאור שעות רבות יותר, בעקבות זאת ישנו במקרים רבים שיבוש של מנגנון הייחום הטבעי.
3.      סימני ייחום בחתולות הם : יללות בקול רם, חוסר שקט, משיכה של חתולים זכרים רבים אל פתח הבית ואל החתולה.
4.      תקופת הייחום נמשכת כ-3 שבועות במהלכם סובלת החתולה מכאבים באזור איבר המין.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה