יום שלישי, 20 באוקטובר 2015

אימוץ כלב בפעם הראשונה- המדריך המלא!

הרגע בו אתם יושבים בסלון נינוחים רגועים ושלווים ולפתע הילד בא ואומר "אמא אבא אני רוצה לאמץ כלב". ובכן "פצצה" נפלה לכם באמצע הסלון ואינכם יודעים מאיפה להתחיל לנטרל אותה. אתם כבר מריצים בראש שאלות בנוגע לדרכי הטיפול בכלב הבא אליכם לטובה .אל דאגה, כאן תמצאו את כל הפרטים החשובים שצריך לקחת בחשבון באימוץ הכלב החדש. 

גור או כלב בוגר? 

היתרון בלאמץ גור קטן מתוק ושובב הוא בכך שאתם בעצם מעצבים לו את האישיות, מחנכים אותו ונותנים לו את הקרקע הטובה ביותר עד לבגרות. כך הכלב גדל יחד איתכם ומכיר אתכם טוב יותר. יחד עם זאת צריך להבין שחינוך, טיפול וגידול גור כלבים קטן מצריכים הרבה סבלנות,נכונות והתמדה. לעומת זאת כלב בוגר כבר אישיותו מעוצבת, בדר"כ כלבים בוגרים הם יותר רגועים, מאולפים. ויש לו אישיות ואופי משלו. לכן כאשר בוחרים לאמץ כלב כדאי לבדוק את האופציות האלו כדי שגם אתם וגם הכלב תרגישו משפחה.

הרגשת שייכות  

בשעה טובה הכלב נמצא בביתכם ומנסה להתרגל לחיים החדשים. חשוב מאד בימים הראשונים לתת לו את הזמן להסתגל אליכם ואל המקום החדש שהגיע אליו. אל תשכחו מדובר על כלב בין אם הוא גור או כלב בוגר שיצא מהסביבה המוכרת לו וכעת הוא צריך למצוא את עצמו ולהרגיש שייך ובטוח. לכן הכינו לו פינה רק בשבילו עם "מיטה" (שמיכה, סלסלה, או שטיח) בו יוכל לשבת , לרבוץ ולשחק. כלי למים וכלי לאוכל ומשחקים שמתאימים לגילו. לטפו אותו חבקו אותו ותנו לו את הביטחון המלא שהוא הגיע לבית חם ואוהב. 

ביקור שגרתי אצל וטרינר 

הכלב הגיע לחיק המשפחה, וכעת חשוב מאד לדאוג לבריאותו ולכן ביקור שגרתי אצל וטרינר הוא חשוב , גם כדי לוודא שהכל בסדר עם הכלב והוא מרגיש טוב, במידה ויש חיסונים שטרם נעשו מומלץ לעשות אותם. ודבר נוסף כך הכלב יכיר את הוטרינר המטפל והביקור הבא במרפאה לא ירתיע אותו כל כך. בביקור אצל הוטרינר תוכלו להתייעץ לגבי טיפולים נוספים : טיפול נגד פרעושים, תכשירים לטיפוח פרוות הכלב, וכדומה.

לאמץ כלב זוהי זכות גדולה, במיוחד שרואים את האהבה שהם מחזירים. אז עכשיו אתם יכולים לשבת בסלון שלווים רגועים ונינוחים עם הילד והכלב שהוא כבר חלק בלתי נפרד מכם. ואז הילדה שלכם החליטה שהיא רוצה לאמץ חתול....

רוצים טיפים נוספים ? אורטופט תמיד כאן בשבילכם בכל עת. הקליקו למידע נוסף.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה