יום שלישי, 14 ביולי 2015

וטרינר בבאר שבע מסביר על טיפול בכלבים וחתולים בעונת הקיץ

מזג האוויר החם בקיץ הישראלי מחייב אותנו בעלי הכלבים והחתולים בהיכרות של סימני התייבשות ומכת שמש בחיות המחמד. בכל מקרה של התייבשות או מכת שמש יש לפנות במהרה אל וטרינר חירוםבבאר שבע לקבלת טיפול ראשוני מציל חיים. חשוב להבין כי התייבשות מהווה סכנת חיים בעבור חיות המחמד וגם בעבור בני האדם.

הדרך הטובה ביותר למנוע מצבים של התייבשות ומכת שמש היא הקפדה על שתייה מרובה של מים. בימים
חמים עלינו להקפיד למלא את קערת המים של חיות המחמד מספר פעמים ביותר, הקפידו לספק להם מים צוננים וטריים. כלבים ייהנו מאוד מתוספת של קרח אל קערת השתייה. במהלך טיולים במזג אוויר חם כדאי להקפיד על שתייה מרובה. כדאי לזכור כי הכלבים מתהדרים בפרווה וחמה, יש לאפשר להם לשתות ולקרר את גופם.

כיצד יוכלו הכלבים לשתות במהלך הטיול?

  •             קערת מים אותה הבאתם בעצמכם.
  •         קערת מים משותפת בגינת הכלבים השכונתית.
  •      ברזיות מים המיועדות לכלבים בגינות הכלבים.


שימו לב, כדאי למנוע מהכלב שתיית מים ממקורות לא ידועים, הקפידו להצטייד בקערת מים ובקבוק מים בעבור הכלב. כיום ישנן גם קערות מים מתקפלות וקלות לנשיאה בעבור כלבים.

מהי התייבשות וכיצד מזהים אותה?

התייבשות מתרחשת כאשר הגוף מאבד נוזלים ומינרליים חשובים לתפקוד בגוף, מצב של התייבשות פוגע בתפקוד כל מערכות הגוף החיוניות. כאשר הכלב נמצא במצב של טרום התייבשות הוא ינשום נשימות מהירות תוך הוצאת הלשון החוצה במטרה לקרר את גופו. מצבים בהם הכלב או החתול משלשלים או מקיאים חושפים אותם גם כן לסכנת התייבשות. 


סימני ההתייבשות הם פגיעה באלסטיות של העור, נשימות מהירות, קצב לב מהיר, אפאטיות, עיניים שקועות. אם אתם מזהים סימנים אלו כאשר הכלב נמצא בתנאי מזג אוויר חם ללא שתייה כדאי למהר להחדיר נוזלים אל פיו ולסייע לו להתקרר. מקרים של התייבשות קלה תצליחו לפתור תוך מתן נוזלים באמצעות שתייה. מצבים בהם הכלב או החתול מסרבים לשתות או מקיאים דורשים פנייה מהירה אל מרפאה וטרינרית בבאר שבע באזור. וטרינר בבאר שבע מכיר היטב את מזג האוויר החם בעיר ואת סכנת ההתייבשות. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה